Ochlazený hypoteční trh je citelnou ranou pro hypoteční specialisty. Leadový systém jim nabízí novou příležitost.

Ochlazený hypoteční trh je citelnou ranou pro hypoteční specialisty. Leadový systém jim nabízí novou příležitost.

Dlouhé roky budovaný hypoteční trh dostal během letošního roku citelný zásah. Až 82 % propad v objemu zprostředkovaných hypoték v některých měsících je v historii úvěrového trhu bezprecedentní. Pokles objemu poskytnutých hypoték je citelný nejen vůči silnému roku 2021, ale i ve srovnání s rokem 2020 je říjnový objem poskytnutých hypoték o více než tři čtvrtiny nižší. Za období od ledna do října dle dat propadla aktivita na hypotečním trhu o 60 procent. Tato skutečnost se nyní citelně dotýká také hypotečních specialistů, kteří v průběhu několika týdnů přišli o nové klienty a také zdroje svých příjmů.

“Objem nových hypoték v říjnu se stejně jako v září pohyboval kolem šesti miliard. Ještě letos na jaře jsme na tuzemském trhu vídali hodnoty až čtyřikrát vyšší. Z tohoto srovnání je vidět, jak poptávka po hypotékách dramaticky klesla. Svědčí o tom i počet nově poskytnutých hypoték. Zatímco ještě letos na jaře dosahoval v Česku průměrných měsíčních hodnot výrazně přes sedm tisíc, v říjnu byl na zhruba třetinové úrovni, podobně jako v září," říká Jana Valouchová, hypoteční specialistka ze společnosti Assetio Management a.s..

Hypotečním specialistům tak zpravidla nezbývá nic jiného, než hledat nové  obchodní příležitosti také mimo hypoteční byznys a více diverzifikovat své dosavadní obchodní portfolio. Tedy zaměřit se také na další finanční produkty alespoň po dobu ochlazeného hypotečního trhu, která může trvat i několik let.

Finančně poradenská společnost Assetio Management a.s. efektivně využívá produkt LTS (Lead system). Smyslem služby je z online poptávky přinášet konkrétní obchodní příležitosti a ty následně předávat konkrétnímu finančnímu poradci. Jedná se tak zpravidla o klienty s jasnou představou a konkrétní poptávkou. Produkt funguje na trhu B2C jako srovnávač finančních produktů vycházející z propracovaného Lead management systému - nástroje řízení vztahu se zákazníky. Ten v sobě zahrnuje call centrum, zajišťující souhrnnou notifikaci od klienta, včetně audio hovoru, což jsou klíčové podklady pro finančního poradce, které mu statisticky zvyšují úspěšnost uzavření obchodní příležitosti. Ve společnosti Assetio Management a.s. zároveň měří, sledují a vyhodnocují nejen práci operátorů, ale také práci samotných poradců. „Doporučujeme, aby poradci klientům zavolali do čtyř hodin od předání kontaktu. Klient na základě komunikace s operátorem čeká, že se mu poradce ozve. A máme také změřené, do kdy by měla proběhnout první schůzka, nebo první hovor, kde už se bude jednat o konkrétní službě pro klienta,“ dodává Jan Bartušek z Assetio Management a.s..

“Z důvodu volných kapacit jsem začal službu pravidelně využívat. Pro mě osobně je to způsob diverzifikace vlastního klientského kmene. Na LTS  oceňuji možnost předem si dávkovat balíčky kontaktů, které v daný moment skutečně využiju pro obchodní činnost. To je v online světě možné a považuji to za obrovskou výhodu. Zároveň vše s klienty řeším online a šetřím jim tak čas i náklady,” uvádí Michal Petraško, finanční poradce z Assetio Management a.s.. On sám považuje tuto službu za velmi přínosnou: “V rámci osobní zkušenosti s LTS mohu potvrdit, že se mi tato investice několikanásobně vrací, zaznamenal jsem 400% nárůst finančních prostředků oproti vstupní investici,” doplňuje Michal Petraško z Assetio Management a.s..Pokud vás produkt LTS zaujal a chcete se dozvědět více informací, napište nám do zprávy.